Kriseforberedelser
Bertel Lund Hansen
2020-07-13 11:24:16 UTC
I Danmark blev der mest hamstret lokumspapir på grund af
coronakrisen. I Tyskland hamstrede de mest pølse og ost. Det
skyldtes at de forberedte sig på et Wurst-Käse-scenarie.

PS. Undskyld til dem der ikke har fået læst Mål&Mæle endnu.
/Bertel
Kurt Hansen
2020-07-13 12:35:23 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
[...]
Men "Mål&Mæle" er vel dansk og ikke tysk? Jeg vil stadigvæk fastholde,
at tysk humor kan ligge på et meget lille sted.

Imødegå meget gerne med eksempler, hvis du ikke er enig!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Bertel Lund Hansen
2020-07-13 14:45:02 UTC
Post by Kurt Hansen
Men "Mål&Mæle" er vel dansk og ikke tysk?
Ja, men redaktionen fik et spørgsmål om noget tysk grammatik, og
det blev besvaret ret grundigt.
Post by Kurt Hansen
Jeg vil stadigvæk fastholde,
at tysk humor kan ligge på et meget lille sted.
Det er noget vrøvl.
Post by Kurt Hansen
Imødegå meget gerne med eksempler, hvis du ikke er enig!
Jeg vil gøre noget andet. Jeg vil fortælle dig at spædbørn
forstår humor længe før de begynder at tale. Det gør det så
meningsløst at påstå at denne og hin nation ikke har humor. Men
der er forskel på humoren, og derfor kan en naiv og selvcentreret
person godt tro at andre er humorforladte når de ikke
skraldgriner af hans jokes.

Jesper Grønkjær:

https://tryllestav.dk/

har rejst verden rundt og underholdt med sine tryllekunster, og i
sin bog fortæller han at der er himmelvid forskel på hvad der får
folk til at grine. Nogle skal have falde-på-halen-komedie mens
andre skal have spidsfindige eller ironiske jokes, men han formår
at få alle nationaliteter til at grine.

I øvrigt kan jeg anbefale ham hvis man har brug for et
trylleshow. Han formår i det samme show at underholde både børn
og voksne på hver sit niveau.
/Bertel
Bertel Lund Hansen
2020-07-13 14:53:31 UTC

/Bertel
Kurt Hansen
2020-07-14 05:40:57 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
Jeg vil stadigvæk fastholde, at tysk humor kan ligge på et
meget lille sted.
http://youtu.be/8AanTY_a_F8
Det forstår jeg ikke meget af; mit mundtlige tysk fungerer bedst
mand-til-mand ;-)
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Bertel Lund Hansen
2020-07-14 08:02:54 UTC
Post by Kurt Hansen
Post by Bertel Lund Hansen
http://youtu.be/8AanTY_a_F8
Det forstår jeg ikke meget af; mit mundtlige tysk fungerer bedst
mand-til-mand ;-)
Nej, man skal beherske tysk ret godt for at kunne følge med. Men
det diskvalificerer dig fra at tage stilling til tysk humor. At
nogle personer ikke griner af dine jokes, har mange andre årsager
end deres mangel på humor.
/Bertel
Kaj Hansen
2020-07-13 12:38:43 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
[...]
Plat tysk når det er bedst ;o).

kaj
Tom Wagner
2020-07-13 13:00:34 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
I Danmark blev der mest hamstret lokumspapir på grund af
coronakrisen.
Det er også godt at have, hvis det værste skulle ske.