[Kropssprog] Det nye diadem?
Kurt Hansen
2020-07-14 10:35:42 UTC
Flere og fle kvinder i medierne ses med brillerne oppe i håret. Er det
det nye sort for at virke progressiv?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Bertel Lund Hansen
2020-07-14 11:46:47 UTC
Post by Kurt Hansen
Flere og fle kvinder i medierne ses med brillerne oppe i håret. Er det
det nye sort for at virke progressiv?
Der ligger jo flere uafklarede antagelser bag dit spørgsmål.

Er der i dag flere mennesker der bruger briller end tidligere?

Er kvinder i dag mere fremtrædende så man ser flere i medierne?

Er der i dag flere kvinder der ofte har brug for at skifte mellem
briller og ingen briller?

Jeg har altid syntes at briller oppe i panden er en åndssvag skik
- men jeg har faktisk flere gange været fristet til at bruge den
selv fordi jeg efter min grå-stær-operation har normalt syn fra
40 cm, men skal bruge læsebriller tættere på, og temmelig ofte
har jeg brug for at skifte modus med få minutters mellemrum.
/Bertel
Isachsen
2020-07-14 16:48:40 UTC
Bertel Lund Hansen wrote:
:: Kurt Hansen skrev:
::
[...]
:: --
:: /Bertel

Takk for den! Fenomenet er velkjent. I travle stunder kan det bli
slitsomt.

Isachsen

Poul E. Jørgensen
2020-07-14 14:24:36 UTC
Flere og flere kvinder i medierne ses med brillerne oppe i håret. Er det
det nye sort for at virke progressiv?
Eller som imponere-attitude. Det virker overklasse-agtigt eller akademisk.
Om der er flere, ved jeg ikke. Du mener sikkert, at de er mere
fremtrædende i gadebilledet eller hvor du måtte færdes (i Operaen/
Bestyrelsen for Mærsk/ i Noma etc.
--
Fjern Z hvis du svarer pr. e-mail.
Remove the Z if replying by e-mail.