"Han har haft ringet"
Bertel Lund Hansen
2020-08-04 06:54:01 UTC
Vi har før, omend for en del tid siden, diskuteret formuleringer
som:

Jens har haft ringet.

I dag så jeg et indlæg i den tyske sproggruppe hvor der
udveksledes en del jokes der handler om hunkønsformer af de tyske
ord. Der gar en der brugte en helt tilsvarende formulering:

Ähm - danke! Wollte ich noch gesagt gehabt haben!

Øhm - tak! Det ville jeg gerne have haft sagt.
/Bertel
Poul E. Jørgensen
2020-08-04 08:28:20 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
Ähm - danke! Wollte ich noch gesagt gehabt haben!
Øhm - tak! Det ville jeg gerne have haft sagt.
Typen i tysk er behandlet her:

https://de.wikipedia.org/wiki/Doppeltes_Perfekt

Den kendes fra fransk:
il a eu fini = il a fini
elle l'a eu vu = elle l'a vu

Se https://fr.wikipedia.org/wiki/Temps_surcompos%C3%A9

English is not my best - så findes den mon på engelsk?
--
Fjern Z hvis du svarer pr. e-mail.
Remove the Z if replying by e-mail.
Bertel Lund Hansen
2020-08-05 06:42:23 UTC
Post by Poul E. Jørgensen
English is not my best - så findes den mon på engelsk?
Jeg tror ikke jeg er faldet over den, men en Googling giver nogle
træffere:

"Things I wish I would have had said"
--
/Bertel