Matolievej
f***@gmail.com
2015-05-22 06:01:19 UTC
Ja man kan godt sige det er noget med romantik det er navnet på en forlænget nedlagt købmands butik . Menneskene der boede og ejede den hed Marcel ogTove , deres børn hed Litha og Johnny derfor Matolijo men det er blevet forvansket af uvidende mennesker , men jeg kendte de nævnte mennesker og jeg legede med børnene. Da jeg første gang så vejskiltet tænkte jeg det var da helt forkert.
Herluf Holdt, 3140
2015-05-22 06:41:19 UTC
Post by f***@gmail.com
[...]
Typisk! Min første tanke var "madolie", men det er jo
hverken rigtigt på svensk eller norsk. Heller ikke, hvis det
skulle have handlet om en mat oliemaling. Har du fortalt
historien til Odsherred Kommune?
Herluf :·)
a***@gmail.com
2015-05-22 08:13:45 UTC
Post by Herluf Holdt, 3140
Post by f***@gmail.com
[...]
Tænk at der skulle gå 45 år, før jeg lærte hvorfor min vej hedder som den gør. Jeg har endda handlet hos købmanden et stenkast væk, uden at ane at han var årsag til det underlige navn.

mvh
Thorbjørn
Herluf Holdt, 3140
2015-05-22 08:14:24 UTC
Typisk! [...]
Har du fortalt historien til Odsherred Kommune?
Nå. Nu ser jeg at dette er en 15 år gammel tråd,
som Google Groups har ladet stå åben.

Men OK, der var jo en uopklaret løs ende. Jeg har set
på et luftfoto fra 1954, at den eneste bygning på den
nuværende Matolievej, som kan have været den gamle
købmandsbutik, må være huset på disse koordinater:
55°54'23.37"N 11°32'21.74"E
Herluf :·)
Bertel Lund Hansen
2015-05-22 08:37:29 UTC
Post by Herluf Holdt, 3140
Nå. Nu ser jeg at dette er en 15 år gammel tråd,
som Google Groups har ladet stå åben.
Google Groups hverken lukker tråde, åbner dem eller lader dem stå
åbne. Det gemmer bare indlæg. Hvis du finder et fra 1985, kan du
bare svare på det.
Post by Herluf Holdt, 3140
Men OK, der var jo en uopklaret løs ende. Jeg har set
på et luftfoto fra 1954, at den eneste bygning på den
nuværende Matolievej, som kan have været den gamle
55°54'23.37"N 11°32'21.74"E
Det var også mit gæt. Jeg kikkede blot på GoogleEarth.
--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk
a***@gmail.com
2015-05-22 08:40:38 UTC
Post by Herluf Holdt, 3140
Typisk! [...]
[...]
Den bygning du har fundet, er en feriekoloni. Købmandens lille hvide hus lå lidt nordligere på ca 55.54,27, hvor også telefonboksen var opstillet.

mvh
Thorbjørn
l***@gmail.com
2020-08-02 20:16:07 UTC
Fandt i en gammel tråd, en snak om Matolievej i Gudmindrup! Jeg er blevet fortalt at navnet er opstået af navnene Mads, Tove og Lise? Jeg er blevet fortalt at købmanden med familie boede på Birkeager og drev butik fra Matolievej 5? Er det helt forkert ?
Poul E. Jørgensen
2020-08-03 08:16:45 UTC
Post by l***@gmail.com
[...]
Tråden findes her