Supportere
Dieter Britz
2020-07-27 08:01:26 UTC
Jeg falder over det monstrum af og til. Er der ikke et
rammende dansk ord for det? Støtte, vejlede, rådgive?

Det minder mig om en tjekkisk kollega da jeg var i Tyskland,
som fortælte mig at hans datter lavede verber ved at tilføje
"-ovat" til tyske verber, derved konvertende til tjekkisk,
troede hun. Godt nok var hun kun fire den gang.
Dieter Britz
Bertel Lund Hansen
2020-07-27 10:37:16 UTC
Post by Dieter Britz
Jeg falder over det monstrum af og til.
Jeg synes det er dejligt præcist.
Post by Dieter Britz
Er der ikke et rammende dansk ord for det? Støtte, vejlede, rådgive?
Det lyder som noget for folk med sociale og økonomiske problemer.
Fidusen ved et fremmedord er at det er ubelastet af irrelevante
associationer.
/Bertel
Isachsen
2020-07-27 11:13:45 UTC
Dieter Britz wrote:
:: Jeg falder over det monstrum af og til. Er der ikke et
:: rammende dansk ord for det? Støtte, vejlede, rådgive?
::
[...]
:: --
:: Dieter Britz

Skønt - hils henne fra meg!