FM radio
John_N_H
2024-06-16 12:03:20 UTC
Jeg undrer mig lidt over regeringens anbefalinger i krisesituationer, om
at anskaffe en batteridrevet FM radio.
DR sender jo ikke analog radio mere, de sender kun digitalt (DAB+)

Så er der jo lokalradioerne, men de er vel ikke den bedste
informationskilde?
John N. H. ;-)
Bertel Lund Hansen
2024-06-16 14:23:25 UTC
Post by John_N_H
Jeg undrer mig lidt over regeringens anbefalinger i krisesituationer, om
at anskaffe en batteridrevet FM radio.
DR sender jo ikke analog radio mere, de sender kun digitalt (DAB+)
Regeringen er cvist ikke helt up-to-date på situationen. Det var jo
tilbage i 60'erne man blev rådet til altid at have en FM-radio. Hvis de
nu havde sagt "transistorradio", havde de været dækket ind.

Dengang kunne man jo også læse at man skulle have et bord som man kunne
krybe ind under som beskyttelse:

... and then kiss your ass goodbye.

men det var vist ikke regeringen der stod bag den sidste del.
Post by John_N_H
Så er der jo lokalradioerne, men de er vel ikke den bedste
informationskilde?
Kun hvis man holder af reklamer.
--
Bertel
Kolt, Denmark
db
2024-06-25 14:31:19 UTC
Post by John_N_H
Så er der jo lokalradioerne, men de er vel ikke den bedste
informationskilde?
Kun hvis man holder af reklamer.
Ja, og det hele varer ganske vidst kun i tre dage.

db

Helle Jensen
2024-06-16 15:05:01 UTC
Post by John_N_H
Jeg undrer mig lidt over regeringens anbefalinger i krisesituationer, om
at anskaffe en batteridrevet FM radio.
DR sender jo ikke analog radio mere, de sender kun digitalt (DAB+)
Hvordan i alverden har du fået den ide?
https://www.dr.dk/service/driftsinformation/sendemaster-og-frekvenser
Helle Jensen
Niels P Sønderskov
2024-06-16 15:11:01 UTC
Post by Helle Jensen
Post by John_N_H
[...]
Samme spørgsmål herfra. Vel sender DR FM. Og det gør de døgnet rundt.
Niels P Sønderskov
weis
2024-06-17 14:07:37 UTC
Jeg hører dagligt analog FM-radio i bilen.
Ivar
2024-06-17 18:33:51 UTC
[...]
I Norge har de lukket FM-båndet.