Hjælp til Borgerforslag
Bo M. Mogensen
2023-11-27 18:52:58 UTC
Jeg har længe rodet med tanken om at lave et sådan forslag , det lyder

" Det forbydes ved lov at forgifte eller på anden vis gøre drikkevand ,
ved vandboring uegnet til at drikke for mennesker og dyr.
Den der foretager en sådan forgiftning straffes med bøde og fængsel på
ikke under 6 år .." slut

Nogen forslagt til forbedring af et sådan Borgerforslag ? ja der mangler
selvf tegnsætning men ellers i formulering ?

Mv
Bo
Carl Alex Friis Nielsen
2023-11-28 13:27:25 UTC
Post by Bo M. Mogensen
[...]
Måske bedre at spørge i dk.videnskab.jura.

Og så er det jo allerede forbudt, så hvad er formålet.
Bo M. Mogensen
2023-11-29 11:41:23 UTC
tak ser på det ..
db
2023-11-29 13:43:16 UTC
Post by Bo M. Mogensen
[...]
At noget allerede er forbudt stopper ikke regeringen at lave nye love
når noget bliver aktuelt. De ved måske ikke at det ikke kræver nye
love. Se fx koranloven - det er allerede forbudt at gøre sådan noget,
offentlig forargelse.
--
Dieter Britz