Ord hvor alle bogstaverne står i alfabetisk rækkefølge
Jens Axel Søgaard
2023-06-28 16:58:08 UTC
Hej Alle,

Jeg er på jagt efter ord hvor alle bogstaverne står i alfabetisk rækkefølge.

Eksempler:

alt
aber
abens
degns

Hedder sådanne ord noget (søgbart)?

Kender I nogle lange eksempler?

Mvh,
Jens Axel
Jens Axel Søgaard
2023-06-28 17:29:42 UTC
Post by Jens Axel Søgaard
[...]
Et lille script fandt nedenstående.
Der er ikke taget højde for bøjninger, men i gruppen med 6 bogstaver
hjælper det ikke at tilføje et s.

"afgjort"
"eghjort"
"accent"
"accept"
"bikort"
"chintz"
"dekort"
"forstå"

"abort"
"acces"
"afstå"
"anstå"
"Babel"
"befor"
"begik"
"beglo"
"behov"
"bestå"
"bilos"
"bistå"
"boost"
"borst"
"cello"
"chips"
"deist"
"dekor"
"forrå"
"forså"
"gjort"
"hikst"
"hjort"
"horst"
"Malmø"
"Mossø"
"Odder"
"opstå"
"Samsø"
"Tissø"
Bertel Lund Hansen
2023-06-29 08:25:01 UTC
Post by Jens Axel Søgaard
[...]
Ikke mig bekendt, og jeg tvivler på at der findes en betegnelse. Det er
jo ikke en egenskab man let kan se.
Post by Jens Axel Søgaard
Kender I nogle lange eksempler?
Næ, jeg har aldrig spekuleret over det før, men som dig ville jeg gå på
jagt med et script. Man kan jo bare støvsuge websider.
--
Bertel, Denmark