Langt ord
Henry Vest
2024-08-08 17:57:21 UTC
Jeg ønsker ikke at starte en ny tråd om hvad der er det længste ord på
dansk (der kommer altid mange fantasifulde forslag), men det ord som
ofte nævnes som det længste ord der faktisk bruges, er:
speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode (51 bogstaver).

Men hvad betyder ordet?! Jeg er med som langt som speciallægepraksis.
Men hvad er det der skal planlægges? Og hvad er en stabiliseringsperiode?
Henry Vest
Bertel Lund Hansen
2024-08-08 18:19:31 UTC
Post by Henry Vest
[...]
Gode spørgsmål, og jeg kan jo kun spekulere.

Det kan være åbningstider der skal planlægges, og hvis der er mange nye
ting der skal falde på plads (flere speciallæger, nye assistenter -
nogle på deltid), så er der måske en periode med lidt rod indtil det har
fundet sit leje?

Men det ville være en tynd grund til at konstruere et så kluntet ord.
--
Bertel
Kolt, Denmark
Carl Alex Friis Nielsen
2024-08-09 15:04:42 UTC
Post by Henry Vest
Jeg ønsker ikke at starte en ny tråd om hvad der er det længste ord på
dansk (der kommer altid mange fantasifulde forslag), men det ord som
I pricippet kan vi vel lige som tyskerne lave nye sammensatte ord som
det passer os efter behov?
Jeg har aldrig hørt at der skulle være nogen regler der begrænser
antallet af tilladte led.
Henry Vest
2024-08-09 20:35:36 UTC
behov?Jeg har aldrig hørt at der skulle være
nogen regler der begrænser antallet af tilladte > led.
Næ, men det har jeg da heller ikke påstået. Mit indlæg handlede om noget helt andet.
--
Henry Vest

----Android NewsGroup Reader----
Ivar
2024-08-11 19:14:36 UTC
men det ord som ofte nævnes
speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode
Længste ord der faktisk bruges? Der er noget håbløst over det, når det
er et sammensat ord, som er et fagudtryk, de fleste ikke forstår.

Jeg kom til at tænke på et børneprogram, jeg så for mange år siden. Der
besøgte man verdens højeste dværg.