Søren Kirkegaard og begrebet dialektik
Bo M. Mogensen
2023-06-06 10:43:09 UTC
jeg læser hans bøger og hvis ordene betyder det de gør i dag så er jeg
ikke helt hægtet af men jeg er i tvivl om , hvordan han .b.la definere
dialektik - nogen bud ?
--
I Tvivl ? spørg Pelle

Bertel Lund Hansen
2023-06-06 12:27:59 UTC
Post by Bo M. Mogensen
jeg læser hans bøger og hvis ordene betyder det de gør i dag så er jeg
ikke helt hægtet af men jeg er i tvivl om , hvordan han .b.la definere
dialektik - nogen bud ?
Jeg har ikke læst Søren Kierkegaard, men Wikipedia har en ret grundig
redegørelse for begrebet - dog uden at nævne Søren Kierkegaard

https://da.wikipedia.org/wiki/Dialektik

PS. Bemærk det ekstra e i efternavnet.
Bertel, Denmark
Bo M. Mogensen
2023-06-07 12:25:36 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
Jeg har ikke læst Søren Kierkegaard,
Det er også op af bakke mest af alt fordi jeg er i tvivl om defination
på ord på SK s tid
tak for det