Fuge ?
Bo M. Mogensen
2023-01-17 16:05:19 UTC
Jeg fik fremmedord bogen til jul da jeg var 14 år efter Ønske og jeg
læste den faktisk .. stregede det vigtigste under og øvede dem , en del
kan jeg huske endnu.

Desvære så tror jeg ord enten udgår eller bliver omformuleret

Der var et ord : Fuge (sikkert af franske) der betød noget i retning af
: man flakkede omkring i uklar tilstand ..

jeg kan ikke udelukke jeg staver det forkert , men væk er det ..

Mv Bo
http://b2mm.dk/books.html
Anders Kjems Petersen
2023-01-25 13:35:13 UTC
Post by Bo M. Mogensen
[...]
Måske betydning 2.1) af fuse i ODS? https://ordnet.dk/ods/ordbog?select=fuse,2&query=fuse / betydning 1. i DDO?

Det er ganske vist ikke et fremmedord.

I øvrigt: Når folk mener, jeg er "meget klog", hævder jeg blot, at jeg har en god fremmedordbog – som jeg rent faktisk bruger (navnlig før World Wide Web).
Mathias
2024-01-07 13:20:31 UTC
Post by Bo M. Mogensen
[...]
I psykiatri kan man tale om en "fugue-tilstand":
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissociativ_fugue

/Mathias