Styrtebad
Add Reply
db
2024-08-31 13:37:10 UTC
Svar
Jeg læser lige en roman af Leif Davidsen, og et sted
skriver om at han tog et varmt styrtebad, efterfulgt
af en iskold afslutning, alt sammen under bruderen.

Jeg troede at styrtebad betyder et iskoldt. Passer
det ikke?
db
Bertel Lund Hansen
2024-08-31 14:50:41 UTC
Svar
Post by db
[...]
Nej, "styrtebad" er et gammelt ord for "brusebad". Vandet styrter ned.
--
Bertel
Kolt, Denmark
Helle Jensen
2024-08-31 17:51:36 UTC
Svar
Post by db
[...]
Det er op til den badende selv at vælge mellem varmt og koldt:
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=styrtebad
--
Helle Jensen